torsdag 4 augusti 2011

Bäst att skärpa sig...

Fick en liten knäpp på näsan av dottern att bloggen har varit inaktiv länge nu. Helt rätt! Till mitt försvar måste jag hävda att bloggskrivande kräver bra verktyg, typ en dator!! Att skriva på iphone eller ipad är helt värdelöst och mitt liv har varit tämligen datorfritt i sommar.

En liten uppdatering:

Direkt skolan slutade for vi tre veckor till USA, som ni vet. Ingen dator med, men några små försök till bloggning.
Efter hemkomst packade vi ihop vårt hem och placerade det på en flyttbil. Jag var hemlös och hade i och för sig datorn med mig när jag drog på Gotland, men glömde mobilmodemet, haha! Klantigt!
Inflyttad i nya huset fungerar inte internet ännu så vi har ett fånigt litet usb-modem som jag bara inte orkar klämma in i datorn varje gång jag kommer på att jag ska göra nåt på datorn. Värsta ilandsproblemet, haha.

Håller i alla fall på med diverse uppackning. Vi har så sjukt mycket grejer!!! Ska försöka sälja av en del idag. Vårt nya hus är jättefint, men smått rörigt just nu, då. Jag ska sälja två stycken retrohyllor i teak, två snygga stolar med broderade sitsar, en hemmabyggd säng och ev ett skrivbord. Egentligen vill jag ha kvar skrivbordet... vi får se. Det mesta är arvegods.

Måste köra skräp idag... tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar