lördag 11 januari 2014

Mina ambitioner kom på skam...

Vad hände? Jag hade så många idéer och så mycket kraft till att utveckla mig själv. Jag var tok-aktiv på Digitala skollyftet, läste allt och skrev lite lagom mycket, tog in all klokskap från härliga nyfikna människor.
Så gick jag vilse. Jag glömde bort att vara aktiv. Annat kom emellan, kan man tro, men det är inte riktigt sant. Jag glömde helt enkelt.

Sååå tråkigt!

Jag har lyssnat och tittat och läst i efterhand. Så nu är jag lite ledsen att det snart är över. Nu när jag är på gång igen.

Vad har jag fått ut av Digitala skollyftet?
Massor! Det sköna är att det finns så många olika ingångar i IKT. Många saker har jag nosat på och jag har lärt mig så mycket av andra. Som skolledare är jag varse att min roll kan vara avgörande för att likvärdigheten inom min skola ska finnas, men samtidigt finns det så många som kan så mycket mer än jag, vilka måste få blomma och få utrymme och sprida sina kunskaper. Svårigheten tycker jag är att veta vilken väg man ska ta för att personalen ska känna sig trygg med IKT. Att de ska känna sig stärkta och att de behärskar situationen.
Hur jobbar andra skolledare med att fortbilda sin personal inom IKT? Vilket tema?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar