tisdag 29 oktober 2013

Lärande lärare och rektorer

Blev så inspirerad av MOOC-kursen Digitala skollyftet så jag var tvungen att blogga lite. Det var ju ett tag sedan och mycket har hänt under det här året.

Idag kretsar tankarna kring lärares lärande. Jag ligger hemma och är sjuk medan alla lärare och skolledare i hela Dalarna är på Dala Skolforum. Känns surt!
Lärare som lärande individer - hur fånga upp? Hur stötta processen på den egna skolan? Jag vill gärna  att lärarna ska känna att de har forum för att lära av andra, men också att de har möjlighet att dela sina tankar med nära kollegor. Jag vill på något sätt använda mig av den digitala plattform vi har på skolan för att öppna upp för ett pedagogiskt verktyg att använda tillsammans med lärarna. Som en lokal MOOC på skolan. Kanske kan börja med utgångspunkt i Digitala skollyftet.

Nåja, osammanhängande tankar mellan hostattackerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar