onsdag 30 oktober 2013

#digiskol Ett digitalt och entreprenöriellt skollyft

Mitt namn är Sara Hägle och jag ser fram emot den här kursen med spänning. Jag har höga förväntningar på mig själv och hur jag kommer uppleva det digitala skollyftet. Det är en spännande utbildningsform.
Jag har twittrat sedan något år som @SaraHaegle vilket gett mig otroligt många idéer och uppslag till att använda IT i undervisningen.
Tidigare har jag bloggat både om mina intressen och min profession. Jag har haft ett antal bloggar tillsammans med elever i undervisningen. Något jag berättat om på Teachmeet.
Teachmeet som fortbildningsform är genial. Prestigelöst, för alla och mysigt! Tyvärr blev det inställt denna gång p g a för få föreläsare. Knytkonferenser gör mig våldsamt nyfiken!

Jag har arbetat som lärare i 16 år i svenska, engelska och franska, och under en tid haft förmånen att driva projekt om entreprenöriellt lärande. IT och entreprenöriellt lärande går inte att separera, den ena delen ger förutsättningar för den andra.  Båda ger förutsättningar för att lära på riktigt!

Jag jobbar nu som biträdande rektor på en fantastisk skola. Jag vill använda IT i min roll, samtidigt som jag vill göra det möjligt för lärarna att utveckla sig maximalt inom detta område.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar