söndag 19 augusti 2012

Strävan

Min första skolvecka är avklarad.
När måndagen var till ända var jag förvirrad och väldigt trött. Det är ovant att lyssna, det är ovant att omvandla ord till förståelse. Så många saker att ta in. Vad säger de? Varför säger de det de säger? Säger de det jag tror att de säger? Förstår jag vad de säger?

Inte allt. Vissa saker säger de av en anledning jag inte förstått än.

Men det klarnar på tisdagen.

Onsdag och torsdag var fantastiska dagar tillsammans med mitt arbetslag. Vi planerade, dryftade, tog stort ansvar, gjorde det vi gör bäst. Vi tänkte varandras tankar!

Vi tänkte varandras tankar! Och vi tänkte nytt.

Jag vill göra så mycket med mitt arbetslag. Jag vill att vi gör tillsammans. Vi är i uppstartsfasen av något som kan bli riktigt bra, men det gäller att gå varsamt fram. Alla säger inte vad de tänker. Det gäller att lyssna. Det gäller att förstå. Det gäller att vänta in. Det gäller att få alla att förstå att de är viktiga. Att alla får tycka och att förstå att alla växer av utmaningar.
Vi måste sträva!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar