söndag 18 mars 2012

Att acceptera det otänkbara

Ägnar söndagskvällen åt att försöka acceptera olika saker. Saker som jag tycker borde gå lättare, men som det finns en inbyggd tröghet i som inte jag kan påverka.

En av dessa tröga saker är att uppdatera en iphone. Hur lång tid får det egentligen ta? Visste jag det när jag började? Vad fick jag ut av det? Några buggfixar...

Eller att jag hade tänkt att jag skulle jobba hela himla helgen med schema, organisation, bedömning plugget, projektet och annat. Vad hände? Jo, orken tröt. Hjärnan vill så mycket och har så många idéer, men så kommer tiden till mig och jag bara sover.

Att jag vill ha ett hus att bo i, men det är total stiltje på bostadsmarknaden. Kan man acceptera det? Jag har i alla fall ingen lust. Ett litet hus som vi hittat och gillar ligger dessutom för långt bort. Går det att acceptera, eller?? NEJ! Eller jo, det kanske man måste...

Min hjärna fungerar inte som jag vill. Jag g-l-ö-m-m-e-r. Gillar inte det, det gör att jag inte kan vara så effektiv som jag vill. Den tar sig även friheten att tolka saker fel. Tröghet var ordet! Kan bli ganska pinsamt också.

Måste man bara acceptera allt?
Snigel, på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar