tisdag 31 januari 2012

Sjukdom och ta-sig-för-samhet

Jag är sjuk. Febrig och snorig. Sov mig genom förmiddagen, med hunden sittandes bredvid min säng. För att försöka få fart på mig satte hon sig demonstrativt på min Mac som låg på golvet, haha. Den höll!

Proppad med Alvedon och Ipren tog jag mig till skolan på eftermiddagen för att starta upp vårt implementeringsarbete om entreprenörskap i skolan. Kändes positivt och energigivande. Detta är något vi kommer jobba med hela vårterminen. Vi har bokat upp ett antal föreläsare som kommer med jämna mellanrum under våren. Mina kära kollegor tog väl emot våra försök att inspirera, provocera och aktivera. Nu ska vi skapa oss en gemensam plattform som vi sedan kan utgå från i vårt arbete med att hjälpa våra ungdomar att tro på sig själva.
Det är ju inte så svårt att vara inspirerande när jag får jobba ihop med sköna människor som Fanny och Tero. Hurra för dem!
Vi hade även bjudit in härliga Sigrid från Ung företagsamhet i Falun. Hon är grym! Hon höll en genomgång om det material som de erbjuder, gratis. Är inte det helt fantastiskt!

Ibland är det lätt att jobba.

Kom hem lagom till att acetylsalicylsyran gått ur kroppen. Somnade som ett barn.
Tur hunden blivit ordentligt rastad av dagmatte.

Tjingeling och snörvel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar