söndag 1 januari 2012

Nytt år!

Gott nytt år, alla!
Det är söndag morgon och första dagen på det nya året. Kan konstatera att det förra blev händelserikt.

Direkt skolan började i januari fick vi beskedet på mitt förra jobb att företaget skulle säljas. Det blev några turbulenta dagar, men en hjälp på traven för mig att ta steget till att göra något annat. Det hjälpte mig i beslutet att säga upp mig. Jag började plugga webbdesign.

I februari tog vi beslutet att flytta till Dalarna om Micke fick det jobb han hade sökt, vilket han också gjorde. Därefter började den processen, att söka jobb för mig samt att leta bostad.

I april åkte Kajsa till USA för ett år som au pair. Det var jobbigt! Lilla flickan ute i stora världen, men samtidigt skönt att hon är så trygg och beslutsam att hon faktiskt tar sig iväg. Ingen är stoltare än jag! Min tjej!

I maj lägger jag ner jättemycket tid för att klara utbildningen. Det har jag även gjort under hela vårterminen. Kan konstatera att det är tufft att jobba heltid och samtidigt plugga 25%.

I juni var en process att tala om för elever och kollegor att jag skulle flytta och därmed sluta. Det blev en tid av mycket bekräftande, vilket blev en enorm ego-boost för mig. Har nog aldrig känt mig så uppskattad i hela mitt liv.

Slutet av juni och början av juli tillbringade vi i USA där vi besökte släkt och förstås Kajsa med familj. En fantastisk resa som gjorde mig till en mer ödmjuk människa, och det kan jag behöva. Blev tagen av hur släkten i Seattle tar hand om varandra och fungerar som ett nätverk för varandra och varandras barn. En resa med många känslor, med fantastiska människor och underbara möten. Höjdpunkten var när vi var hos en av mina tremänningar i Poulsbo och systrarna pratar om sin mamma och sin mormor som försvann nån gång på 30-talet. Ingen vet var hon tog vägen och spekulationerna handlade om ifall maken "did her", vilket betyder att han slog ihjäl henne. Denna make är alltså min farmors bror!! Den förmiddagen var helt magisk och blev inte sämre av att vi åkte vidare till ett 4th of July-party som var helt otroligt läckert, med otroliga möten med varma människor.
Jag får även beskedet att jag har kompletteringar att göra på kursen, men att jag inte kan göra dem i tid eftersom jag är i USA. Missade alltså mina poäng, men fick med mig kunskapen.

Juli - flytt och som hemlös i två veckor for jag på Gotland.

I augusti flyttade vi in i den hyrda villan och jag började jobba. Jag var förvirrad över kulturen på skolan och hur saker och ting hanterades. Jag tog på mig att vara arbetslagsledare. Frustrerad var ordet!

Under september-oktober drev jag ett tema som var mycket frustrerande och det blev ett flertal kulturkrockar för mig. Nyttigt!

I början av november for jag till Sälen på Entreprenörsskapskonferens. Fick även ett jobb jag sökt i Falun som jag tackade ja till, men efter samtal med min chef kom vi fram till att jag stannade på jobbet och att min tjänst kommer att förändras. Vi får väl se... Började i alla fall driva ett entreprenörskapsprojekt vilket är mycket stimulerande. Jobbar med två suveräna kollegor.

I december har jag fokuserat mer på mina grupper och undervisningen. Till slut kom jullovet. Puh! Slappar i stugan!

Sammantaget kan jag konstatera att 2011 var det år då jag klev utanför boxen, vilket har gett mig nya insikter och jag hoppas att det kan ge mig nya möjligheter också.


1 kommentar:

  1. Jag är så stolt över dig! Let's make 2012 just as good!

    SvaraRadera