tisdag 3 maj 2011

Uppe i sadeln igen!

Påsklovet är över och jag är tillbaka på jobbet. Inte många veckor kvar nu, känns lite konstigt när påsken låg så sent. Eleverna har börjat räkna ner, men håller ändå den höga flitnivån uppe. De är grymt duktiga, mina mysiga elever. Idag har vi börjat öva läsförståelse och hur man är tydlig med sina tolkningar och de är helt enkelt bäst! Himla kul att ha en klass med så hög motivation och medvetenhet om vad det är jag vill lära dem.

Jag är också mitt uppe i samtalen. Idag har jag haft tre stycken, vilket egentligen är för mycket. Jag blir alltid lite splittrad över vad jag sagt och inte sagt när jag har för många på samma dag.
Jag har nog inte haft mina bästa samtal under den här omgången, jag känner ju eleverna ganska väl när det är det sjätte samtalet på raken. I och för sig alltid kul när jag kan se tydliga resultat av det vi pratat om på tidigare samtal. Det är alltid det som är belöningen efter allt slit och jobb man lägger ner på eleverna.

Det känns i alla fall ganska stimulerande just nu på jobbet. Och det är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar