söndag 6 februari 2011

Seg i huvudet - dum i huvudet

Var på fest igår - sötaste Gräftåvallspolaren fyllde 40!
Det blev en toppenlyckad fest med full fart hela kvällen. Roliga inslag av gästerna och ett skönt band som ramade in hela tillställningen. Prinsessan själv var bara till sin fördel, som vanligt.

Jag, däremot, var allt annat än kul!
Är så himla trött, så jag orkade inte ens prata med folk. Ibland blir jag bara rädd för mig själv! Borde bädda under en sten, tugga på mossan och gulla med gråsuggorna!

Jag vet att jag har på tok för mycket att göra just nu med plugg, ny arbetsgivare, implementeringsarbete, massor av elevtexter att läsa, kommentera och bedöma, träning, skidklubbsarbete, rut-sysslor, dåligt samvete för hund och man och barn... Det är för mycket nu! Har en deadline nästa måndag som jag faktiskt tagit tag i idag, som jag gjort hälften av. Dessutom har jag bedömt ett gäng texter, gjort ett bildspel till studiedag på onsdag och översatt recept till franska.

Men jag valde bort att träna och att gå långpromenad med hunden! Vilket jag vet att jag får energi av! Hur fanken ska man prioritera? Jag känner mig ju ganska nöjd med allt jag hunnit också.

Nåja, jag är skittrött både fysiskt och på mig själv. Vet inte riktigt vad jag behöver eller vad jag vill... Jag vill ha mycket att göra, men jag vill inte bli trött! Det var väl en enkel ekvation.

Tänk om den där rastlösa, otåliga myran i blodomloppet kunde sluta kuta omkring därinne!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar