söndag 9 januari 2011

Vad trycker dig idag?

... skulle jag vilja fråga.
Vem som helst... Vad är det som trycker människor mest? Alltså vardagssaker.

Vad som trycker Sarah Palin idag är kanske inte så svårt att förstå. "Hur tänkte jag när jag publicerade kartan över USA med kikarsikten över vissa stater?"

Men vad trycker andra?
Att det är söndag och dags att börja jobba imorgon?
Att det är en skum lukt i källaren?
Att det tjuter i öronen?
Att vikten har ökat över jul?
Att det är väldigt mycket månad kvar innan lön?
Att de snygga skorna är alldeles för dyra?
Att mina barn inte beter sig som jag har tänkt mig?
Att min fru inte förstår mig?
Att vinterdäcken är slut?
Att det kliar?
Att svärmor ska köra hem alldeles själv i  vinterhalkan?
Vad trycker dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar