onsdag 5 januari 2011

Tryck...

...blev jag utsatt för igår. Nämligen justering av min stackars ryggrad. Men den fantastiske sjukgymnasten knäckte min ryggrad, som hade låst sig, på ett fantastiskt sätt.

Ibland blir jag så fascinerad av människor som inte stämmer in i min mall. Igår mötte jag en sådan, nämligen sjukgymnasten. En kille mellan 30-35 som flyttat till min hemstad och tog sig an mig och min onda rygg. Kanske hade han precis startat sin verksamhet och behövde klienter. Nåja..

Det som fascinerade mig var att jag träffar så sällan människor som honom. Svårt att säga vad som fascinerar mig... Troligtvis, för det första, att han har det jobb han har. Jag har nästan bara träffat kvinnliga sjukgymnaster tidigare. Vidare att han är så försiktig och mån om att det ska kännas ok för mig som klient. En kvinna hade inte varit lika orolig eller bekymrad eller concerned om min upplevelse av kotknackandet, som han.

Hur-som-helst tänker jag mig att den sfär jag befinner mig i består av en viss sorts människor och den består av en viss sorts människor och är ganska begränsad, vilket gör mig lite bedrövad. Tänk alla människor jag missar. Eller tänk om den består av den vanligaste sortens människor. Och sjukgymnasten är en unik sorts människor som jag inte träffar så ofta. Jag vill träffa fler av hans sort, därför att han fick mig att reagera och tänka.

Han gjorde avtryck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar