lördag 15 januari 2011

Ett ämne för dagen har varit...

... intressanta resmål.
Mitt intryck är att det finns så många som vill resa. Att det är ett intresse hos många människor, att det är ett så mänskligt behov.
Återigen slås jag av att jag skiljer mig från andra.
Jag är inte så intresserad av att resa. Jag tycker mest att det är jobbigt.
Passa tider.
Inte hitta.
Inte veta att allt funkar.
Att ta seden dit man kommer.
Tänk om jag blir sjuk.
Tänk om jag blir kvar där borta.
Inte sova i min egen säng.
Tänk om det är trångt och en massa människor.
Att jag inte förstår mig på dem.

Fast så är det ju oftast, att jag inte förstår mig på andra människor. De förstår sig inte på mig heller. Även på hemmaplan.

Kan det vara så att människor vill resa bara för att kunna säga att de har gjort det eller att där har de varit? Att de egentligen tycker att det är ganska skönt att vara hemma.

Då är jag inte konstig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar